Eva Rusz

Helt allvarligt, hon Eva som skriver om relationer på aftonbladet.se, verkar inte vara speciellt smart. Idag läste jag om en tjej, som varit tillsammans med sin nuvarande i ca två år. Hon älskar honom, men är INTE kär. Hon känner även att hon inte kan ha barn med honom, då hon tror det skulle sluta i katastrof. Hon vill inte kyssa honom, älska med honom eller mysa med honom. Hon ser på honom som en trygg och generös person, det är allt. Hennes fråga är : Ska jag göra slut?
 Evas svar är:Man lär sig leva med varandra olikheter. För att ett barns ska känna sig tryggt måste man trivas ihop på de flesta områden. Samt att sex, tillit och god kommunikation är , enligt forskning, goda förutssättningar att hålli ihop.
Vet ni vad hon skriver sen?? Att tjejen borde fokusera på sin pokväns goda sidor och inte tillåta hennes andra känslor att "skrämma henne".
Nu döööööör jag! Hon är ju inte kär!!!!???? Hur tror den såkallade "relationsexperten" Eva Ruzs att förhållande fungerar?
Jag har då alltid trott att kärlek är det viktigaste i en relation. Om jag skulle springa omkring och bara fokusrea på "goda sidor" kan jag ju bli tillsammans med vem som helst!! ALLA har goda sidor!
Vilket råd. Jag läste ett annat "råd" hon gav någon, detta för länge sedan, men jag minns att jag tyckte hon var riktigt korkad då med.
Tjejen med frågan: Gör slut innan du börjar må riktigt dåligt. Kärlek är en FIN sak, inget man ska leka med och ta för givet.

Eva Ruzs: Säg upp dig!!!


Kommentarer
Postat av: syster

läste också det, helt kasst. men hon är gammal och har ett gammalmodigt(?) sett att se på förhållanden. (obs DOCK INGEN BORTFÖRKLARING)

2008-11-24 @ 12:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0