Wall-E och sopor

Vi har nyss kollat på Wall-e. Vilken underbar film!! Den är lätt sevärd!! Så himla rolig och genomtänkt! Alla familjer borde ta en titt på den. Så hoppas jag att folk lär sig hur viktigt det är att man värnar om det man har! Det är viktigt, både nu och i framtiden.

Det värsta jag vet är när folk kommer med klena ursäkter för att slänga det ena med det andra! Att eko produkter är två kronor dyrare innebär inte att man inte ska köpa det. Tvärtom, köper vi det nu kanske de andra produkterna inte ens finns kvar utan allt är eko. Då blir det billigare.
Personer som inte köper sådant och har en riktigt lam ursäkt är, enligt min åsikt, korkade! De kommer föra vidare okunskap till sina barn, hur smart låter det?
Nu ska jag vara ärlig och säga att här hemma sopsorterar vi inte allt. Men jag ska banne mig bli bättre på  det! Ska säga till vår hyresvärd att de fixar en ordentlig sopstation här nere. Vi har inte plats för alla kartonger, flaskor etc ( har bara kompost/vanliga hushålls sopor).
Det borde vara lag på att man ska kunna sortera ordentligt i hyreshus.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0