Kyrkråttan

Jag har verkligen gått och blivit fattig som en sådan...Japp! Det kallas väl kanske det "Ljuva singellivet", jag vet inte. Helt plötsligt står man med räkningar, akassabetalningar etc upp över öronen. Ingen att dela det med! Helt plötsligt kan jag inte unna mig en ordentlig frisöromgång för 1100:- varannan vart tredje månad. Eftersom jag aldrig lärt mig hur man prioriterar sparande så är det en himla massa penagr för mig. Jag har skjutit upp min borrning hos tandis i TVÅ månader. Men denna månade då jävlar. Det värsta jag vet är att springa omkring och veta att det är något sådant fel i truten på mig!
Och eftersom jag har börjat se ut lite som en polackh*ra i håret och utväxten syns lite väl mkt, så får jag vackert springa och köpa mig en hel del färg och knåpa och knepa själv, där hemma.
Som en liten tjej sa till mig på en fest för ett tag sen"Håll käften, du är fejkblond". Mohahaha det fick mig att dö lite inombords! Javisst är jag, jag står för att jag är både fejkblond OCH fattig. Så fattig att det måste synas att jag egentligen har den där underbara råttfärgade typiska svenska fägen!
Den 25 smäller det. DÅ är jag fejkblond, fast utan utväxt!


Kommentarer
Postat av: Faster

Ibland upptäcker man att livet inte är en dans på rosor..... ingen kul upptäckt..... men det gäller bara att bita i det sura äpplet och försöka göra det bästa av allt. Lära sig prioritera osv osv

puss

2009-04-19 @ 09:43:52
URL: http://kito.se/majsan
Postat av: Lisen

Sötefanskap! Träna nån dag? hör va dig! puss

2009-05-04 @ 12:08:37
URL: http://louiseferm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0