Ovanliga rubriken.Året som har gått. Eller LYCKLIG!



Mitt år 2009.
Detta året har varit en fantastiskt och underbart år. Som vanligt varje år har det funnits med- och motgångar. Men allt har gjort mig starkare och jag lämnar detta året som en otroligt lycklig människa!

*I början av året separerade jag. Det var någonting av det bästa jag gjort! (Folk som tycker jag är alldeles för utlämnande nu, kan dra dit pepparn växer). Jag klev ut ur ett skal som jag krympt mig själv i och blev den Jossan som jag och folk som känner mig, förväntade sig av mig. Jag blev stark och lycklig! Igen.

* Jag levde som en utmärkt singel, detoxade, dansade och skrattade. Till hjälp hade jag min vapendragare Nita med mig. Ett stort stort stöd under detta år!
Min fina Nita!Älskar dig så!

* Jag flyttade in en sväng hos Nita/Bulten. Levde sjörövare, brottades mot väktare, kollade hockey, slösade alldeles för mycket pengar och drack alladeles för mycket alkohol. Jag njöt!( Jag bodde även hos min mamma en sväng, för sista gången var jag liten igen;))

* I mars flyttade jag i min första alldeles egna lägenhet. Jag tog ett stort stort kliv in i vuxenvärlden! Där festades det loss till hög musik och mycket gott. Högtalarna är sprängda och golvet är klibbigt. Men vad gör det? Jag lärde mig även i denna lägenheten att jag kan stå på mina egna två ben och faktiskt sova med lampan släckt.(Dock måste dörren till sovrummet vara låst)

*I juni firades midsommar på hög nivå. Vi drack öl, åt god mat och lyssnade sönder Highwayman!
Jag träffade Niclas. Onsdagen efter spelade vi minigolf och drack kaffe. Och jag blev störtkär. Aldrig har jag varit så glad och lycklig som den kvällen! Fan vad kär jag är!

* Juli. Jag blev kattägare, ett par lampor och krukor fattigare. Men det är det värt. Någonstans här slutade jag även upp med att kunna sova själv, med lampan släckt. Nu var jag tvungen att ha Niclas bredvid mig.

* Hösten kom, jag fick en dipp av depp. Tack vare Elina, Sandra och Pördey(Som Niclas döptes om till) blev det bra och jag är himla lycklig, igen=) Jag har, till Nitas stora förtjusning, börjat dricka rödvin. Som vi nu kan ha med oss på våra upptåg.
Det var även i september jag träffade Familjen Pördey första gången. De tycker jag himla mycket om, och är helt plötsligt ännu mer nöjd med tillvaron på jorden.

*Jag talade om för Pördey hur mycket han betyder för mig och att jag älskar honom! Vad nervös jag var när jag skulle säga det!

*Jag hade första dansuppvisningen på flera år, det gick så bra och jag var verkligen nöjd med oss efteråt!!

* Strängnäs blev en bekant stad för mig och många blekingebor, då Pappa med bandet The Playtones vann Dansbandskampen! Fan vad lycklig jag har varit detta året!! Jag är sååå stolt över pappa! Min duktiga duktiga Pappa Pussgurka!
                                      Bild lånad från Sydöstran.se

* Något jag är extra glad över att tala om är att jag och Pördey ( som åter igen fått ett nytt namn, av min lillebror, PlåtNiclas) ska flytta ihop. På riktigt. Jag är så lycklig(tjat;))

Detta året har än så länge varit det bästa året i mitt liv! Och jag ser fram emot nästa år, året efter det, året efter det och så fortsätter det!

Tack till alla som finns här för mig! Min familj och mina underbara vänner. Ni gjorde detta året med mig! Och som sagt, NI gör mig såååå Lycklig!

                                        Just ja, jag blev brunnet med!



Gott nytt år till er alla! Ett riktigt Gott Nytt År!!!

Och glöm inte att: Skratta, älska, lev!


Kommentarer
Postat av: Faster

Blir så glad när jag läser dina rader!

Önskar dig allt gott på jorden, du lilla yrväder =)

Älskar dig!

Önskar dig och Pördey ett riktigt Gott Nytt År!

puss o kram

2010-01-01 @ 10:07:38
URL: http://kito.se/majsan
Postat av: Ma

Sköna du!

2010-01-01 @ 18:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0