nuläget ligger

jag har aldrig haft något speciellt jag måste göra innan jag fyller en viss ålder, precis som alla andra har jag haft drömmar, ställen jag velat se osv. Men de senaste åren har faktiskt barn o familj o allt det där köret varit på plats ett. Nu är det nåt helt annat. Jag har ALLTID velat se världen och göra egna små upptäckter. sådant kan man faktiskt göra även om man har familj, för er som nu ser barn som hinder. nu har jag ingen familj. Jo familj är ju klart, men jag tror säkert ni förstår i vilken bemärkelse jag menar. Nu vill jag vara yngre och önskar att tiden inte gick så fort. Men som jag skrev innan, jag är ju UNG. Jag hade alltså planerat:

Hitta extrajobb, för att ha råd med dom kommande räkningar/hyror OCH att sparar undan pengar till resa

Åka en tågluffningspryl i Europa. Ta minst en sväng förbi spanien och österrika där mitt kära Handi Kapp kommer bosätta sig.

Åka för att leva, jobba och surfa i australien.

Så ser det ut på kartan just nu. Helt plötsligt kändes det inte så omöjligt längre. Bara ta sig i kragen och tänka på saken, precis som det är:
Inget är omöjligt, inte mycket iaf,
Det finns alltid lösningar. Man får bara inte tappa hoppet och man måste se saker ur den ljusa synpunkten!

Då ror jag det i hamn.

Allt detta innebär såklart änuu mindre av den lilla drogen:shopping, som jag så glatt sprungit o blivit bästa vän med.
Inga fler skor, jeans, snygga små klänningar.

Nu är det upplevelsen som är målet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0