Katt fnatt...Eller bara fnatt

Sedan jag var och kikade på de små kisseungarna jag ska få hem har jag bara tänkt på katterna. Längtar tills jag får hem mina små troll. Himla söta var dom. Sitter och tittar saker till de och planerar massa. Hur mkt kan man egentligen göra för två innekatter?;)
Jag har egentligen alltid varit emot att ha "innekatter", enligt min mening finns det inget som heter så. Men som sandra sa- De kommer till ett kärleksfullt hem där de kommer ha det bra.  Det är ju helt sant. Hellre det än att de tas bort. Klarar inte av den tanken.
Nu undrar ni om jag helt glömt bort tankarna på rottweilern?! Nej då..Absolut inte! Jag ska fortfarande ha min hund. Men inte än. När jag har tid... Först då. För är det något det tar när man har hund så är det tid. Och ork... Den har jag, men finns det något värre än folk som skaffar hund och inte inser att en hu7nd behöver en matte/husse som bryr sig och orkar?  Jag avskyr när hundar har kontroll över matte/husse. Det ska vara tvärtom, det är då hunden mår bra. Detta gäller ju egentligen, eller ganska uppenbart enligt mig, ALLA djur. tyvärr är det bara otroligt få människor som verkar inse det.
Man tror man hjälper djuret men egentligen skälper man. Ungefär som när man får söner;) Tvätta? Det gör mamma;)

Har även börjat komma på (sakta men säkert) en liten sparplan för införskaffandet av häst. What?...Men låt mig ha mina drömmar och min vilja. Det finns inget som någon kan göra åt det. Så har det alltid varit med mig.
Folk reagerar precis som jag ska köpa allt om en månad. Hund, två katter och häst...plus pluggandet. Hur tänker ni då när ni tror att jag ska skaffa allt nu och med en gång?
Faktiskt finns det folk som bor på gårdar OCH har tid med annat. Varför skulle inte jag så småningom ha tid med det jag vill?
Skam den som ger sig!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag vill oxå ha en rottweiler!! =) ska vi köpa samtidigt =P då kan dom bli kompisar, hahahahaha! =) Puss på dig!

2009-06-08 @ 18:49:26
URL: http://soderquist.blogg.se/
Postat av: Pappa

VA! Att du inte införskaffa en bondgård. Eller du kanske ska öppna en djurpark. Men det är klart att du ska ha drömmar.

2009-06-09 @ 20:21:32
URL: http://svannte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0