en framtid som läkare

Jag är den slags personen som inte kan prata om blod, kan inte se blod eller ens tänka lite på det. Jag blir yr och svimmfärdig och gör mig toppredo att besöka toastolen med ett vrål för att sedan dala ner som ett stort köttstycke på golvet. Likadan är det när jag hör ordet slem/näthinna. Något med dessa saker får min puls att stiga, jag blir nervös och det kliar i kroppen. Särskillt på högra sidan av halsen. Där man känner pulsen. Det trycker och jag får några oförklariga tix. Därav Anonyna Anitas kommentar till förra inlägget. Jag skulle i ett hastigt förklaringsförsök förklara att det gjorde ont. Inte i halsen, inte på nacken utan i pulsen.
Jag har ont i pulsen, kan man det? Är pulsen en kroppsdel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0