Diet-uppdatering

Ja eller för att vara helt ärlig är det ju bara ett dumt vad. Jag går inte på någon diet, och efter vadet om att inte äta godis fr 13/9 - 1/12, kommer jag aldrig ha med en enda diet att göra.

När jag berättade om mitt vad så storknade folk. Skulle jag sluta äta godis?? Ne bara en stund. Jag trodde det skulle bli jättejobbigt, de flesta sa att mitt godissug skulle gå över efter ett par tre veckor. Idag har det gått (eller ska jag skriva gott) 1 månad och 12 dagar.

Tro mig när jag säger att det faktiskt inte känns ett dugg bättre. Jag är sugen på godis varje dag. Vareviga dag efter maten vill jag kränga en godispåse, gärna två. För att kompensera mina helvetesdagar. Jag kommer aldrig göra om detta. Det är hemskt. Jag och Pördey äter massa efterrätter och pajer osv ist.

Men...Jag säger MEN, jag har klarat såhär länge. Jag vet inte om jag kommer klara det fram till 1/12, men jag har klarat det hittills. Det känns bra. Jag behöver detta. Inte för vikten, inte för att vara nyttig. Utan för min självdisciplin. Jag har klarat 1 månad och 12 dagar. Jag kan klara 37 dagar till.

Klarar jag detta kanske jag kan klara av att börja träna. Jag kan klara annat.
Jag kanske kan lägga manken till och ta mitt körkort.

Jag klarar mig utan godis, jag vill inte, men jag GÖR det. Därför klarar jag allt!!





Kommentarer
Postat av: VIKTORIAE.BLOGG.SE - Bloggen som handlar om självkänsla, tankar och tips!

Sv: Hej och stort tack för din kommentar. Den värmde verkligen! Blev glad när jag läste den, så tack!:)



Godis, ja det är svårt att vara utan.. det är ju så gott!

2009-10-26 @ 11:22:25
URL: http://viktoriae.blogg.se/
Postat av: Ma

Hur blev du du? Härliga lilla människa.

2009-10-26 @ 17:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0