naturkunskap

Idag fick jag ett samtal från min rektor på "vuxenutbildningen". De var lite oroliga över min naturkunskap. Ja det är jag med. Jag fattar inte, det är hattigt och rörigt och min lärare verkar inte redigt förstå vad jag menar. Men det ska jag ta tag i.
Men hur lätt är det när man är helt oinspirerad? Jag var jätte pepp på att börja plugga, i början av året. Det avtog till sommaren, men det kändes aldrig bra eller rätt att börja. Det är SKIT tråkigt. Men jag måste.

Jag tänker göra som vanligt, jag tänker faktiskt strunta i att gå färdigt kursen. Det tänker jag. Sen tänker jag söka in på andra kurser till nästa år. Kanske har jag hittat tillbaka till den där känslan jag hade i början av året? För fy f*n var den inte infinner sig alls just nu! Jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte. Så enkelt är det. Jag vill inte!

När jag inte vill, då gör jag det inte heller. Jag är sån. Jag är envis, jag ger inte upp. Jag vill bara inte. Varför göra saker man mår dåligt av, när man kan välja att göra saker man mår bra av?

Jag har aldrig redigt förståt hysterin om att göra så himla "rätt". Jag gör aldrig rätt. Jag skolkade i skolan, jag var trött och uttråkad. Visst, det kan jag ångra nu, nu måste jag ju, som sagt. Men jag är fortfarande uttråkad.
Nästa år, då ska jag sluta vara uttråkad. Då ska jag ta tag i lite mer saker. Än så länge tänker jag fortsätta vara som jag är. Antiplugg Jossan, men visst, jag önskar ju att jag kunde ändra på mig litegrann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0