4:e daten= "Jag känner att vi två är en. Vill du dela mitt efternamn med mig?"

Jag satt och surfade runt lite på aftonbladet.se. Så hade de en artikel om nätdejting. Folk hade fått skriva in och berätta om deras " värsta och bästa" nätdejter.

Ständigt svarslös (Längst ner på den gula rutan)

  Har varit medlem i Spraydate och tröttnade rejält när jag skrev långa, välformulerade, humoristiska och smickrande brev och inte fick svar på ett enda.

Exempel på ett brev jag skrev:

Hej,

Det som fick mig att falla pladask för beskrivningen var ditt sociala engagemang och att du kan vara både djup och ytlig. Jag känner likadant själv, jag älskar att diskutera djupa saker såsom samhälle, människovärde, politik och religion, men ibland måste man få koppla av och slå sig ner framför ett par avsnitt av South Park med en öl och en påse chips.

Jag vet hur man uppför sig – både till vardags och fest, viss utbildning i vett och etikett från mamma kombinerat med sunt förnuft brukar hjälpa mig ganska långt.

Så, nu var jag nästan klar *phew*, nu tänkte jag bli lite djärv och helt enkelt fråga: kan vi inte ta och lära känna varandra lite bättre så att vi i sinom tid kan få varandra som middagsgäster?

/Mikael


Jag tycker så synd om honom, samtidigt som den där djävulen på axeln skrattar ÅT honom.
Pladask - Kan han vara mer på???

South Park
- Öl och chips i all ära, men South Park? ne den går inte. ( Jag fattar att han vill få fram lite att han är en rolig prick som kollar tecknat, men första gången kan man ju iallafall skriva bara TV:n. "slå sig ner framför tv:n" Mikael! ) Och joooo, jag älskar Simpsons.  = )

Jag vet hur man uppför sig- Det tycker ALLA att de vet!!!

Mamma-
Ja, alltså killar måste lära sig att mamma, FAKTISKT inte ALLTID, vet bäst. Det gör flickvännen;) (som iofs inte finns med i bilden här ) Och man tar definitivt inte upp henne i första brevet. Men han vill säkerligen visa att han har en bra och nära relation till Mor, "sånt faller ju vi tjejer för". Men lugna ner dig tills du åtminstone vet om personen som får brevet är liiiite intresserad av dig.
(BTW: Nu får vi hoppas att Mamma Pördey kan gilla mig ändå; ) )

*phew*- Eehh? Ja det kan man tolka på massa vis.
1) Ett sätt, phew det här gick ju bra, fast jag var nervös ( Nee Mikael, det har vi konstaterat att det inte gjorde)
2) Det är tråkigt att skriva brev
3) Han tycker så illa som sig själv att han måste be om ursäkt eller "sucka" för sitt brev som säkert blev så tråkigt. Alltså en typ som aldrig skulle falla någon i smaken, osäkerhet går fetebort!
4) Du blir anfådd av att skriva brev?? Hur rolig kan du vara att gå hem med??

Djärv- Minst sagt!! Men det kanske han tycker visar på självinsikt. "Jag är dryg och på OCH vet om det!"

Kan vi inte ta och lära känna varandra bättre?- Mottagaren till brevet känner dig alldeles för väl, redan.

Så vi i sinom tid kan få varandra som middagsgäster?-
Snälla! Om du låter lite mer desperat och går händelserna mer i förväg så kanske kanske det fungerar? Eller nee( Det blir som du tänker, fungerar inte alltid). Det gör inte det!

Summa sumarum:
Ett kort och gott:

Hej!
Tycker du verkar toppen, en fika någon dag?

Så då kanske jag stillat mitt PMSmonster en aning, sparkat klart på den som ligger.. Ja uttryck det hur du vill.
Jag kan ju inte alltid vara snäll!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0