Svenskar- Ett otacksamt folk

En typisk svensk håller sig inom sitt "revir", kom inte för nära tack! Sån kan jag vara, nästa lite expert på det vissa gånger t o m.

En annan typisk svensk sak är: Man ska vara så förbannat...Jaa vad heter det, om ex Jan bjuder Lars på en öl, då förväntas Lars ändå ( fast han fattar att han ska bli bjuden!!!) ta upp sitt kort och iallafall erbjuda sig att betala för sin öl, helst bådas.
Det Jan då säger- Neee men denna gången bjuder jag!
Lars- Denna gången?? Är du säker, nee jag tar det!

Varför kan han inte bara visa att han är redigt glad att bli bjuden, och vara TACKSAM för det ist.

Ett annat exempel är om man krockar med någon påväg till kön på ICA. De säger:
Gå du!
- Nee då, gåå du.
-Ne men du har ju bara 3 kilo äppel, 1 paket smör, 1 frukostlimpa, 13 liter mjölk, 1 bale toapapper osv
-Ne ta du platsen
och så kan de stå och hålla på i en evighet.
Varför inte bara:
-Ta du pålatsen!
-Japp! Tack så mycket!

Svenskar ska alltid vara så "snälla", men jag tycker det är rent av LÖJLIGT!

Jag tar emot ölen och skulle definitvt aldrig ge bort min plats i kön.
Och enligt folk vet jag inte vad ödmjukhet är?
Jo, fast jag är bara jävligt tacksam!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0