Dagens goda gärning


Dessa katalogerna hade dimpt ner i bervlådan under dagen. Jag kan inte sätta mig och bläddra i de idag, kanske till helgen, eller nästa. Efter renoveringsfix och flytt!

Idag när jag var och handlade efter jobbet så var det en stackars mamma som gick med sina två barn i affären. Den ena var kanske 4 år och den andra var inte ett år. Den lilla skrek och skrek och skrek! Folk kollade så konstigt, jag tyckte mest det var lite lustigt att hon inte plockade upp barnet, men vad vet jag, det fanns kanske någon anledning.
Iallafall, när hon skulle packa ner i kassarna lät barnet värre, så hon väntade en stund med att packa ner och vaggade vagnen.
Folk kollar fortfarande konstigt, men ingen hjälper henne!
Så fort jag packat färdigt mina varor gick jag fram och började med hennes.
Hon var inte svensk och förstod inte vad jag sa, säkert tyckte hon jag var helkonstig som bara tog hennes saker. Men tillslut förstod hon och hon tackade så hemskt mycket!

Jag känner att man våga hjälpa för lite här i Sverige. Människor tycker det är pinsamt, eller någon annans problem. Höjer ögonbrynen bakom ryggen på folk, men ingen gör något för att hjälpa.
Jag tycker det är det minsta man kan göra. Nästa gång kanske det är jag som står där med ett barn som bara skriker, då skulle jag uppskatta hjälp!

Tänk på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0