Mums

Det var en jättebra teater igår, men alldeles för lång. En barnteater ska inte vara i över två timmar. Kanske en timma, sen blir det myror i brallan på de flesta små. Nästan med en gång efter pausen började de små klättra på bänkarna, hoppa upp och ner. De höll nästan igång mer än gänget på scenen ;)
Men de var verkligen duktiga och jag gillade teatern, det gjorde Tot också, och de andra.

Fattigjonen i katthult...

...Som får julbord hemma hos Emil. De blev så glada så de stämde upp i sång!

Lina med den där karlen på auktionen i Backhult. Strax härefter utbryter det där stora slagsmålet, detta var riktigt roligt tyckte de flesta små!

... Alfred och Emil sitter och beundrar brandsläckaren, Emil vunnit på auktion, som hjälpte till att stoppa slagsmålet.

Efter teatern var det dags för middag hos Malin och Simon. Vi hade köpt en stor fläskyterfilé, men så fort jag öppnade den för att marinera höll vi allihop på att dö! Den luktade riktigt unket! Så himla äckligt! Tur att Malin och Simon hade en stor köttbit som räckte till alla fyra. Så vi gjorde rotfrukter i ugn, jag älskar det! Smörstekte sparris och svamp, gjorde gräddsås... Detta var så himla gott!! Sparrisen och svampen var verkligen pricken över i.
värdparet Och Niclas njuter av maten.

Det ser inte så mycket ut för världen, men oh så gott det var!

Sen satt vi och pratade en himla massa och sen gick vi ner en sväng på Sailet. Vi tänkte sätta ss i öltälten, men det var så himla lång kö, så det blev en liten tur upp på stan istället. Jag drack tranbärsjuice, de andra drinkar och öl... Jag längtar faktist till jag kan njuta av en kall öl. Särskilt på sommaren, till grillat, då är det som godast. Men det är inget jag saknar särskilt mycket, jag vet ju att det är så himla mycket värt det!=)

Iaf, Niclas vann lite/mycket choklad nere på tivolit!

En jätte kexchoklad! Nästan 2 kg! Snacka om jobbigt, precis när vi skulle sluta äta sådan skit!

 

Nu ska jag börja städa, eftersom vi får lite besök senare. *Gulp* ser ut som KRIGET här!!


Kommentarer
Postat av: Faster

Maten ser riktigt god ut..... å kexchokladen med =))

puss

2010-08-16 @ 10:33:40
URL: http://kito.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0