Familjeliv- Ett tråkigt liv.

När man är blivande mamma surfar man runt en hel del på nätet och har man otur hamnar man på sidan Familjeliv.**
Givetvis kan den vara bra på många sätt och vis, men den är sämre än va den är bra, faktiskt!
Folk på den sidan är som hyenor. Allt allt allt andra gör är ofta fel! Vissa är så korkade, vissa tycker man så synd om och så finns det trådar som sånna som jag startar, typ- Var finns snygga mammakläder som inte sitter som hösäckar?- Sådant man kan få hjälp av från andra som suttit i samma sits.

Idag, som vanligt enligt rutin, var jag där inne och kikade! Hittar en tråd som någon idiot startat.
Personen i fråga har varit på besök hos en väninna, medans de sitter i köket får väninnans tvååriga son vara ute och leka i vardagsrummet, ensam. Han slår i tån och börjar gråta och nu vill alltså hon som startat tråden anmäla till SOC.
- När jag läst en stund inser jag att denna tråden ligge i något som kallas: Sandlådan.
Jag skriver på forumet: " Om en tråd ligger i sandlådan, är den inte på riktigt då?
Någon toppnolla gör någon animerad gulgubbe ( som vi alla vet att jag HATAR!!) , som tyder på att jag tydligen är dum i huvudet som inte fattar det!
- En annan svarar på min fråga: Nej den är inte på riktigt.

Hur kan vuxna människor sitta och tycka denna tråden är rolig?? De skriver svar som: -Barn får leka med sin egna skugga. - De ska alltid vistas i samma rum som föräldrar för att inte slå sig. Osv.

Jag har förstått att vissa människor tycker en sådan tråd är rolig. Det jag inte förstår är varför?
Vad är så otroligt roligt med att sitta och ägna sig åt att göra narr av folk, som är överbeskyddande, på ett sådant tidsödslande sätt?  Jag blir nästan ledsen när jag inser att det finns folk som har ett sådant tråkigt liv! Att man förgyller sin vardag, eller ja t o m HELG, genom en sådan tråd.

Man förlorar aldrig sin rätt att disskutera, tycka och tänka. Men om man ändå ska göra det, kan man ju faktiskt göra det på ett roligt och intelligent sätt?
Jag är medveten om att det finns olika typer av humor. Men detta är inte humor, det är brist på liv. Kanske ett bra familjeliv?

Mitt familjeliv kommer jag göra något bra med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0