Så J*VLA arg och irriterad!

Jag hittar INGA INGA INGA mammabyxor som passar mig. Min mage börjar bli så stor att jag inte längre kan ha mina vanliga jeans, men varenda mammaplagg är ju för STORT!!! Jag vill inte ha jeans som sitter slappt och det ser ut som man har en JÄVLA hängrumpa! Jag vill ha slimmade jeans som jag kan ha till stövlar när hösten kommer! Jag vill känna mig FIN i mina kläder.
Bara för att man är gravid slutar man väl inte bry sig om hur man ser ut, som många verkar tro. " Du växer i dom", "Så är det när man är gravid", " Det är värt det"...Jättetröstande kommentarer! Verkligen.
Att jag skulle växa i byxorna är inte jättetroligt, inte över benen iaf, och skulle det nu vara så blir jag ännu mer förbannad.
Så är det när man är gravid- Nej tack! Utgå inte från dig och din EGNA graviditet! Detta är MIN EGNA graviditet och jag vill gärna behålla den för mig själv.
" Det är värt det"- Ja det är klart! Men blev du ful när du fick barn? Och på fullaste allvar tyckte att det var ok, bara för att du blev stor??

OOOHHHH vad ARG jag är! Jag vill inte ha det såhär.
Ett annat "tips" jag avskyr: Leggings och tunika...Det är jättemodernt nu!- Jaha! Tack för modelektionen, men om jag nu hade velat BO i leggings och tunika hade jag gjort det och alltså inte intresserat mig av att leta lagom stora mammajeans.

JAG VILL HA SNYGGA SMALA MAMMA-STUPRÖRS-JEANS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! NU!!!!!!!!!!! Jag skiter i om jag behöver ha större jeans senare. NU NU NU vill jag ha SNYGGA mammajeans!

Japp...Såhär arg blir jag för jämnan nu! Alla verkar förvänta sig en massa gull-lull bara för att vi väntar barn. TRO MIG, jag är såååå stolt över mina fina mage och vår lilla Bebis som är där inne. Den sprattlar och kissar där inne nu. Mysigt!- Det tycker jag faktiskt. Jag älskar Bebis så mycket så den kan få kissa var den vill.
Men...Det är även jobbigt att vara i denna situationen. En massa saker händer, som jag inte kan kontrollera. Jag blir arg och ledsen för massa små saker. Och det här med mammakläderna tar knäcken på mig. Det är verkligen riktigt jobbigt att inte ha några passande kläder. Jag är för smal för att vara fet, och för fet för att vara smal!

Är det någon som vet var jag kan hitta mammajeans/byxor i stlr XS, tumstrl 25/26 eller strl 32/34, TACK om ni talar om det för mig!

Kommentarer
Postat av: Sussi - 21 år, mamma och student!

Förresten - har du kollat hur bellybelt funkar? Med det kan du ju ha dina vanliga byxor. Har inte provat själv dock så vet inte hur det är.

2010-08-02 @ 16:48:14
URL: http://sussey.blogg.se/
Postat av: Anna A

Hej Jossan. Grattis till bebis, visste inte du var gravid :) Förstår precis vad du menar med kläderna och allas kommentarer, fick höra det hela tiden..Du vänjer dig, du växer i dem, du är så fin så inte gått upp alls osv osv. Tyvär så finns det inte så mycket snygga jeans till gravida, men jag lyckades hitta ett par snygga mamma-jeans på hm, så kolla där. Lycka till med graviditetn. lad för din skull! Kram Anna Ahnelöv

2010-08-03 @ 22:01:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0