??

Idag är det ungefär som igår. Man liksom ligger här i ett töcken och vet inte vad som ska hända. Jag kommer få stanna veckan ut och förmodligen nästa vecka med, men vi vet INGET! Vi ligger här och vet inte alls vad som ska hända. Vi får ta dag för dag, timma för timma, och det är väldigt påfrestande. Ena sekunden tänker man inte så mycket på var man är eller varför, medans nästa är full med oro om vad som kommer hända osv. Hur kunde det bli såhär? Varför blev det såhär?
Min kropp är så trött, den har ont, för jag ligger hela dagarna. Jag får fortfarande gå på toaletten, men det är allt. Jag ska inte sitta för långa stunder. Det tär på kroppen. Men när jag är uppe gör även det ganska ont i magen.
Ibland snurrar det till i huvudet och jag vet inte riktigt vad som händer. Man är liksom inte med, man är inte 100%. Man bara är...

Man försöker blicka framåt, men vad ska vi blicka mot? Hur länge kommer vi vara här? Kommer Bebis vilja titta ut alldeles för tidigt? Vill Bebis stanna kvar i magen ett tag till? Mår Bebis bra? Kommer Bebis må bra?

Just nu känner jag mig lite otillräcklig! Jag vill att min kropp ska klara av detta, för nu är vårt barn det viktigaste som finns. Det underbaraste som funnits sedan den dagen vi fick reda på att vi skulle bli föräldrar...

Idag har Bebis hållt igång hela dagen, sparkat på. Det är det bästa som finns, det fyller dagarna av kärlek. Vår Bebis sparkar och visar oss att den också är med! Vi är inte själva i detta och vi kommer klara detta, tillsammans! För även om det gärna får dröja innan vi träffar Bebis, så är vi en familj!

Kommentarer
Postat av: Ciis

Jag tycker verkligen synd om er. Du får säga till om du vill prata eller så, kan komma upp till sjukhuset om du känner att du vill de! styrkekram

2010-10-14 @ 10:05:34
URL: http://cissa.blogg.se/
Postat av: Sussi - 22 år, mamma & student!

Lycka till vännen! Hur långt är du? Bara för att uppmuntra lite OM det skulle gå åt fel håll så har jag en bekant som fick 3 månader för tidigt i somras och hon har en underbar liten tjej som mår super nu =)

2010-10-14 @ 13:57:12
URL: http://sussey.blogg.se/
Postat av: MALIN - Längtar efter min prinsessa!

Ja, ni får skriva i ordning en lista. Leta rätt på internet med bilder och storlekar så kanske någon kan köpa lite åt er. Tror det kan vara bra för dig, så du får något skoj att tänka på ett tag.



Skönt att läsa att bebis fortfarande är kvar i magen, men jag förstår verkligen din oro. Kan inte föreställa mig att vara i din situation - känns så overkligt. Men det kommer gå bra. Oavsett om h*n stannar i magen eller tittar ut! Och som du skriver, ni får lösa det eftersom - som den familj ni är :)



KRAM!

2010-10-14 @ 18:53:54
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0