Härliga filmer

Eftersom jag älskar film, har alltid gjort, var det ju otroligt uppskattat när Petra kom upp med en papperskasse med filmer. Såklart! Även när mamma hyrde film i fredags. OM det nu blir så att jag faktiskt får ligga här i sex veckor till, kommer det ju bli en del filmtittande, annars kommer det ju bli det när jag kommer hem. För att röra på mig i mängder, kommer jag inte kunna göra förens Bebis tittar ut. Vilket den inte SKA göra förrens i januari (Snälla lyssna på mamma nu!)

Prince of Persia:

Filmen i det hela är en äventyrsfilm, a la amerikans-läskig-kärleks-film i vissa lägen, men den är väldigt bra!
Jake Gyllenhall, eller Prins Dastan ,blir oskyldigt misstänkt för ett mord och jagas iväg med någon urtjusig prinsessa. På jakt efter bevis på att han är oskyldig jagas de genom öknen... och så är det magi hit och dit.
Alfred Molina spelar den där "roliga"-typen, som lättar upp stämningen i vareviga hollywoodproduktion, men eftersom jag gillar Alfred Molina, gillar jag även hans tröttsamt återkommande karaktär. Jag är svag för sådana här filmer, äventyr och magi, men har väldigt svårt för alla pinsamma kärleks-scener, ni vet säkert vad jag menar( det är ju egentligen bara att kika på vilken hollywoodfilm som helst), och därför var den lite jobbig att titta på i vissa lägen. MEN trots det var den så pass så jag skulle kunna se den igen för jag fastnade ändå för den, då Prinsessan kunde vara roligt kaxig, innan hon blev ett våp och för att jag ALDRIG tycks sluta vara nyfiken på "Hur kommer det egentligen gå?"- precis som att jag inte redan visste det.
Men: Se den!


I Love you man
:


Filmen handlar om mäklaren Peter som ska gifta sig. Helt plötsligt kommer han att tänka på att han inte har några egentliga vänner. Så vem ska då bli hans "Best man" på bröllopet? För att hitta en vän, som passar för "uppdraget", ber han om hjälp. Hans bror hjälper honom, hans mamma ordnar "men-dates", hans flickväns vänner försöker, men allt fungerar väl, sådär.
På en utav Peters visningar hittar han killen Sidney och det klickar med en gång, kan man kanske säga...
Jag skrattade hysteriskt mycket. Mycket för att Peter är så otroligt tafatt i sina försöka att vara grabbig och han gör det på ett sådant...hmmm... rart sätt, om man kan uttrycka det så?

Jag kan absolut inte hålla mig från att lägga in någon scen:

Den är absolut sevärd och jag kan garantera att den kommer ge många skratt!

Idag är första dagen jag är själv på sjukhuset. Niclas är på jobbet, då det lugnat ner sig med Bebis och vi fick positiva besked på UL igår. Det är påväg åt rätt håll! Livmodertappen hade "vuxit" med hela 3 mm! Så denna veckan är fortsatt vila, då det fotfarande är stor risk OM Bebis kommer, sedan, utifrån vad nästa UL visar, kanske jag får gå upp och ta min egen mat och röra lite mer på mig. Hoppas hoppas hoppas! Det jag allra mest hoppas på är ju att den ska bli "normal"-stor så jag kan få komma hem och iallafall pyssla lite.
Jag vet att jag skulle lägga upp bilder på allt fint jag fick häromdagen, men jag har ett tag på mig och har ärligt inte orkat. Ni förstår mig säkert, och så viktiga är ju inte mina kläder. Eller?

Nu ska jag fortsätta surfa runt, så vi kan få lite julfint hemma. ( sa jag att jag älskar nätshopping?;) )

Kram på Er!
Ha en fin dag!


Kommentarer
Postat av: Beatrice Toresten

Hej Jossan!

Vet inte hur jag hamnade på din blogg men här är jag. Vad roligt att höra att ni ska ha bebis. Du kommer bli en toppen mamma det vet jag. Tips på en jätterolig film som kommer få dig att skratta. Den heter weekend at bernies. Lova att ta hand om dig nu och rå om dig och barnet i magen. Allt kommer bli så bra. Tänker på dig! Puss och kram Bea : )

2010-10-18 @ 18:52:56
Postat av: Sussi - 22 år, mamma & student!

Sv: absolut :) kanske lite fredags-förmiddagsfika om ni kan :) hörs på SMS! Kram

2010-10-18 @ 22:58:06
URL: http://sussey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0