Separation

Hej och "god"morgon.

Här sitter jag och slänger i mig kall havregrynsgröt och kaffe.  Vill passa på att tacka för alla tips! Min lilla är just nu inte alls nöjd, eller jo just denna sekund (peppar peppar) sover hon, men innan höll hon låda! Mat är inte bra, leka-inte bra, mysa-inte bra. Ligga hos mamma-OK.

Jag funderar lite över tillväxt faser osv. "Växa och upptäcka världen" (tror jag boken heter) ska tydligen handla en del om sådant. Den ska jag få låna av Petra. Tydligen ska det vara en tillväxtfas, som är lite jobbig, ungefär i vecka 5. LillFis är ju 4 veckor imorgon:), men skulle egentligen varit 5. Kan det vara så att barn följer det "som egentligen skulle varit"?
Jag tror iaf  hon har lite separationsångest...Från axeln. DEN fungerar tipptopp, för det mesta.
Känner Ni igen Er?

Jag testade nu iaf Ciccis tips, lägga något i sängen som luktar mamma. Vi får se hur det går. Igår la jag en "snutte"filt i vår säng, tänkte ha den där så den luktar oss, den luktar nu: Kräk!

Nu ska jag dricka färdigt mitt kaffe och klä mig (hoppas jag ;) ), sen kanske gå ut en liten sväng med Sandra.

Ha en härlig fredag! Ikväll får vi besök av Simon och Malin:) Längtar så, har inte träffat de sedan nyår tror jag! Så det blir middag och mys!

Kram

Kommentarer
Postat av: Faster

Låter kanske klyschigt.... men jag tror inte att man ska hänga upp sig för mycket i allt som står i böcker. Det gäller nog att hitta något som passar bäst för en själv och ens lilla barn. Det är ju inte lätt i början, innan man har lärt känna varandra riktigt. Att veta varför de små inte är tillfreds är baske mig inte lätt.... men jag är övertygad om att du kommer att hitta en väg, som passar er på bästa sätt ♥

puss & kram

2011-02-11 @ 11:48:57
Postat av: Anton H

Jag vill ha ett namn på lillfisen nu!!

2011-02-11 @ 12:01:29
Postat av: Cim

Hej Josefin!

Jag känner igen mig. Selma ville inte alls vara själv när hon var så lite. Allra minst när hon var lite små trött då var det bara en famn som gällde. Och bara det tär på krafterna!

Kanske kan det vara en fas eller så är det bara så. Barn är så olika så svårt att veta.

Men jag gjorde om du skrivit. La något i hennes säng som jag haft på mig och då gick det bättre att ligga där.

Förhoppningsvis blir det bättre snart!

Och självklart vill ha fint hemma, rena kläder och ingen disk men man får försöka sänka sina krav lite för en stund för det kommer att bli bättre. Just nu är ju hon din hela värld =)

Kramar

2011-02-11 @ 12:34:47
URL: http://cimandre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0