Slänger in en liten bild när myspys trolle...

img_0369 (MMS)

Slänger in en liten bild när myspys trollet är nästan alldeles ny! Kvar på BB.  Vår dator är fortfarande dum!  Så det är mobilen som gäller. Idag var vi på BVC, 3970 gr väger hon nu! Glupska lill fis:) Efter det hade jag planerat en sväng på stan, då hon gillar att sova i vagnen Men ICKE! Hon skrek så det gjorde ont i mammahjärtat! Så vi gick hem, så fort jag tog upp henne somnade hon i min famn. Trött litet troll! En fråga, som jag undrat över innan också: Bebis vill bara sova i närheten, såklart. Men att springa omkring med henne i bärsele för länge är knappast bra för hennes rygg och jag kan ju knappt äta då. Har ni några tips? Hur har ni gjort? Jag får knappt något gjort om dagarna än så länge.  Hoppas ni har en härlig dag! Kram!


Kommentarer
Postat av: Moster

Bärsjal, det finns olika varianter både trikåsjalar och ringsjalar. Där ligger de skönt och nära, vaggas som i magen. Mysigt. Mycket lättare att göra saker samtidigt. Kom ut så skall jag visa när småttisarna är friska igen. Eller så får jag försöka snika in till dig vid tillfälle.Puss!!/Moster

2011-02-09 @ 18:29:58
Postat av: Mammas kollega Cicci

Det som funkar bäst med både min 4 åring när hon var liten och min nu 3 månaders tjej är snuttefiltar som jag "värmt" upp i min säng en tid så dom luktar mamma. Nu stoppar jag om henne vaken men trött i sin egen säng med snuttefiltar, napp och en speldosa så att hon får somna på samma ställe som hon ska sova på. Lätt att dem somnar i famnen när dom är små men alltid samma visa med att mina vaknat när man lagt ner dem, huuur hårt dem än sovit i famnen. Sen går jag in ett par ggr o drar upp dosan, stoppar om filt, i med napp etc om hon blir ledsen men låter henne gny några min ( känns som ååååår i mammahjärtat men när man kollar på klockan sen har det gått typ 5 min så sover hon i sängen )

2011-02-09 @ 23:24:56
Postat av: Sussi - 22 år, mamma & student!

Som sagt, bärsjal :) Så mycket skönare att bära i, och inte farligt för hennes rygg. Ni kan låna vår, vi har en brun Tricot slen heter den.

2011-02-10 @ 10:40:36
URL: http://sussey.blogg.se/
Postat av: Carro

Många små bebisar behöver närhet dygnet runt, man får prioritera bebisen och låta sysslorna vänta den första tiden, det är ju omöjligt att lyckas med både och!

Bärselen är ju som du själv säger inte så bra för dem minsta långa stunder, men du kan ju hålla henne i famnen. Äta är svårt, min dotter är likadan, hon är alltid i min famn. När hennes pappa kommer em får man ju avlastning och hjälp med hushållet.

2011-02-10 @ 11:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0