Att göra sig fin!


Denna fick Niclas av sin mamma i julklapp! Och jag har ju inte
kunnat låta bli den. Dick Sundevall skriver verkligen jättebra!

Hej hej!

I boken skriver Dick att man ska packa ombyte med sig, för han kommer på sig själv med att göra sig fin inför sitt barns ankomst. Första mötet är viktigt! Är det någon som känner igen sig? Jag gör... Jag har börjat få mycket känningar och märker verkligen på kroppen att det är förlossning på gång, även om det kan dröja veckor innan, så märks det! Detta innebär ju såklart att jag vill vara fin, Bebis ska ju se sina föräldrar första gången! Det kan ju tyckas vara lite löjligt, men så känner jag. (Det skulle alltså vara väldigt snällt om "han där uppe" kunde fixa bort hormonfinnarna nu!!)
Likadant som jag verkligen vill få iordning i stort sett allt här hemma, för det ska vara fint och städat när bebisen kommer hem första gången.
Nybäddat vill jag ha det, nydammsuget och undanplockat i köket. Därför ska jag be någon åka upp och se över lägenhehten innan det är dags att komma hem från BB!

Påtal om nybäddat, så har vi äntligen fått ihop spjälsängen, köpt nytt spjälskydd och gjort iordning. Sängen är så fin och jag blir alldeles varm i hela hjärtat och kroppen när jag tänker att det snart ska ligga en ljuvlig liten bebis, vårt barn, där!!
Nu är frågan, ska vi ha täcke, sovpåse eller en pyjamas och gosig ullfilt (som inte sticks)? Det är så svårt att veta! Någon som har erfarenhet, tips??

Nu ska jag fortsätta läsa lite och sedan "boa" lite mer=)

Kram på Er!




Kommentarer
Postat av: anna - 2barnsmamma :)

jag har till mina två grabbar haft pyjamas och täcke och det har funkat bra.. Är man orolig att de ska få täcket över sig så kan man vika ner täcker under madrassen o fotänden :)

2010-12-29 @ 20:45:53
URL: http://melvinochhampus.blogg.se/
Postat av: michaela (gravid v38)

kikade lite i den boken hemma hos syrran en gång och jag minns att jag läste hur han gick undan och snyggade till sig när det började bli dags för första mötet, tyckte det var så himla fint! klart man vill vara på topp när man ska träffa sin lilla första gången! själv ska jag boka in en tid hos frissan i början på januari ;)

2010-12-30 @ 10:53:02
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0