It is alive!!

Hej och godkväll!

Det har varit helt dött i två dagar nu här på bloggen, och det har varit skönt!

Igår hade jag en heldag, nästan, med Petra Henke och Charlie. Kvällen satt vi och tittade "på spåret" och Massa skoj, åt ost, sushi och massa snacks! Natten bestod sen av sammandragningar och massa ont. Har haft ganska ont de senaste dagarna och det börjar bli väldigt jobbigt nu. Kan knappt klara av att gå heller.

Nu sitter jag ute hos mormor och ska snart rulla köttbullar, denna helgen med! Niclas och morfar hjälps åt att sätta lister i lägenheten! Så skönt att det snart är klart där!

Idag är jag inne i vecka 35 fulla veckor. Det innebär 5 veckor kvar till beräknad födsel (BF). Det gör inget för mig om det skulle bli om 2 veckor, men huvudsaken är ju givetvis att Bebis mår bra när den kommer ut till oss! Men tiden går väldigt väldigt sakta nu, den sniglar sig verkligen fram.

Känner ni igen er, ni som redan fått barn? Tiden har gått fort fram tills för två veckor sedan. Sista tiden går knappt alls!

Jag är JÄTTEtrött och har världens halsbränna. Varför säger folk att man ska njuta hela tiden? Gillar de som säger det att ha ont i magen, ha halsbränna, vara kissig hela tiden och knappt kunna andas? Masochister...

Jag njuter ju självklart av det som komma skall. Men vägen dit har varit ansträngande. Men jag VET att den är värd det, SÅKLART!
Åh lilla lilla Bebis, vi längtar så efter dig!!


Gammal bild, tagen för några veckor sedan. Kan inte förstå att magen är STÖRRE! Och att den fortsätter växa.


Ha en fin kväll, så får vi se om jag återkommer senare. Eller om jag tar det imorgon. Måste ju visa de fina kläderna jag köpte till Bebis häromdagen!

Kram kram


Kommentarer
Postat av: Madde

De sista två dagarna har jag känt det som du skriver. Förvärkar hela nätterna, kissig, halsbränna och ont i hela magen. Vår tös får gärna komma tidigare sålänge hon slipper ligga inne på neo. Är väl mest att december är en tråkig månad att födas i :( Jag själv fyller år i november. Jag börjar känna av att det börjar bli dags nu men det är väl minst 2 veckor kvar. Mina andra kom i vecka 37. Man vill göra så mycket här hemma men orkar knappt inte bocka sig m.m. Och man vill raka sig, sitta i fotbad och annat Precis som om en klocka är inställd i kroppen att snart är det dags

2010-12-04 @ 18:40:48
URL: http://framtidsplaner.blogg.se/
Postat av: MALIN - Längtar efter min prinsessa!

Men nu är vi faktiskt nära på riktigt :) Brukar tänka på dig när jag tycker att min egen graviditet varit tuff ibland - hur kämpigt och svårt ni hade det där ett tag. Men nu är det ju förhoppningsvis ingen fara på taket om någon av våra små skulle titta ut..

Längtar gör jag också!



Kramar!

2010-12-04 @ 18:44:21
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: Sussi - 22 år, mamma & student!

Jag kan bara hålla med dig ;) Sista tiden är skitdryg! Och graviditeten öht tycker jag inte heller var sådär överdrivet njutbar ;) Dock var det ju såklart värt det!

2010-12-09 @ 13:05:52
URL: http://sussey.blogg.se/
Postat av: Ajla

Hej Jossan!

Jag trillade in här på din blogg och fick se att det ligger en liten som är påväg ut snart. Jag börjar med att säga Grattis!! Så himla kul, och du är väldigt fin i din mage. Hoppas allting går bra nu, och att den lille kikar fram snart.

Kram / Ajla

2010-12-24 @ 20:08:32
URL: http://unpetitajla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0