Brist på respekt

Godmorgon!
Kikar bara in  för att skriva av mig. På sjukhus har man väl sällan, eller aldrig, sin egen toalett. Så nyss skulle jag gå på toaletten. Då var det någon som duschade, det kan man ju inte hindra någon ifrån, men sen när den är färdig så är det blött på golvet och när jag lyfter på toalocket är det kiss på ringen och BAJSränder i toastolen!!!!!!!!!!! Det är så äckligt och jag avskyr sådant. Det är vidirga personer som lämnar det så!
Så jag, som inte får överanstränga mig eller röra på mig massa i onödan, börjar städa av, iaf sitsen, med vatten, lite mer vatten, torka av och ta desinfektionsmedel( älskar det!). Sen lägga lite papper innan jag själv sätter mig, för att kissa I toaletten, inte på.

När jag kommer in på gemensamma/offentliga toaletter och det är så, så kan jag förundras över hur otroligt respektlösa vissa människor är. För det är väl inte vidare snällt att lämna både det ena och andra efter sig, till någon annan som förmodligen inte riktigt ser tjusningen i dina behov? Jag utgår från att om en person (dessa personer tycks oftast vara killar, av någon lustig anledning) kissar på toaringen och inte fäller ner locket, också kan ha lite svårt att inse varför det finns handfat med tvål och vatten, i badrummet.(Jag tycker alltså det är respektlöst att inte tvätta händer heller)

Jag har haft många disskusioner med människor, främst killar, tjejer antingen förstår att man alltid tvättar sig om händerna, eller så erkänner de helt enkelt inte, om varför man ska tvätta sig om händer (Jag har aldrig fört någon konversation med någon angående mitt ovanstående problem, som att lämna behov efter sig i och på toan, då det är väl en egentlig självklarhet att man inte gör så?). Då har jag några gånger hört killar säga: Men jag har ju bara tagit snopp. Inte rört kisset!(Då kan man ju utgå från att dessa personer inte heller torkar sig) - Det är ju en verkligt bra förklaring på varför du inte behöver tvätta händerna efter ett toalettbesök. För alla andra, som ska ta i handtaget, bre smör med samma smörkniv, äta godis ur samma skål ser säkert dina juveler som lika trevliga som du själv, eller inte. Och bakterier har ju en förmåga av att röra på sig, de håller sig alltså inte på samma ställe.

Kort och gott:
- Kissa I toastolen, eller städa undan efter dig själv.
- Har du gjort no. 2, kolla en extra gång, de flesta toastolar ska vara vita innuti.
- Tvätta dig om händerna! Det är inte trevligt med juvelbakterier för alla andra
- Fäll gärna ner toalocket. Bara för det ser trevligare ut.

Hoppas ni inte satte frukostfralla i halsen och att ni förstår vad jag menar!

Ha en fortsatt trevlig dag!
Kram på Er!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Mkt välskrivet vännen :) fortsätt tvätta händerna bruden :) hoppas allt går bra med dig o den lilla/lille :) puss puss

2010-10-19 @ 07:48:15
Postat av: Anonym

Mkt välskrivet vännen :) fortsätt tvätta händerna bruden :) hoppas allt går bra med dig o den lilla/lille :) puss puss

2010-10-19 @ 07:48:30
Postat av: MALIN - Längtar efter min prinsessa!

Håller med dig helt!! Fy vad äckligt det är. Har tänkt på det extra mycket nu när man är gravid och tvingas använda offentliga toaletter hela tiden när det krisar.... Näe, usch och blä! Tur att jag aldrig går någonstans utan en flaska handsprit i väskan :) Hoppas du får en bättre dag en start på dagen!

2010-10-19 @ 11:22:41
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/
Postat av: Sussi - 22 år, mamma & student!

Himla bra inlägg! Att tvätta sig om händerna är ju dessutom en av de viktigaste faktorerna för att förhindra smittspridning av både det ena och det andra!

2010-10-19 @ 11:37:54
URL: http://sussey.blogg.se/
Postat av: Emelie (på jobb =) )

Hej vännen! Känns trist utan dig här på jobbet.. Hoppas verkligen att allt löser sig till det bästa! Massa kramar! (även om jag inte kramas =) )

2010-10-19 @ 21:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0