Flaggdag

Jag pratade nyss med en upprörd tant som undrade varför bussarna inte flaggade idag?! Idag tänkte jag, frågade jag...Det är kronprinsessans fördelsedag idag. Då ställer jag mig frågan, varför flaggar vi för personer som inte ens hälften av sveriges befolkning känner? Vet ja, men känner...Nej! Ingen flaggar för mig, tror inte ens mina föräldrar gör det, jag blir inte ledsen över det. Tror nu iofs inte Victoria skulle gråta floder om hon slapp bli flaggad, slapp den urlöjliga dressen hon har haft sedan hon var liten, slapp sitta och bli uttittad av massa massa personer, unga som gamla när hon blir sjungd för. Tänk, tänk om jag kunde få krypa ner i soffan, under min sönderslitna filt och bara äta skitsaker... Tror någon mer än jag att den tanken dykt upp i hennes huvud, er än en gång? Visst hon är en officiel person, men vem fan vill alltid vara det? Jag tror att jag skulle kunna tänka mig att det blir  lätt påfrestande många gånger. Tack gode gud vet jag pappas mysiga hus med tomt, sommarstugan eller var som helst, där jag kan fira min egna födelsedag med mina EGNA nära och kära!

Efter jag tänkt allt det, så blev jag plötsligt rädd. Det var en tant som blev upprörd över det faktum att bussarna idag inte flaggade för Kronprinsessan. Som hon sa "Jag blir ledsen när jag ser bussarna". Jag vet att många gamla (säkert unga med) tycker det är jättespännande med kungafamiljen och allt det där. Men varför? Min mormor gillar att kolla sånt, fast på en sund nivå. Jag tror INTE att mormor blir ledsen över saker gällande kungafamiljen.
Det jag blev rädd för va: Tänk om jag sitter där en dag, så pass ensam och gaggig att jag måste titta ut från mitt fönster, se en buss och bli ledsen.
För den bussen hyllar inte en människa, som MÅSTE vara offentlig... Jag vill aldrig bli så ensam.Jag önskar att det inbte fanns någon som behövde vara det heller, men det finns det, vad vi än gör.
Eftersom jag vet det, gick jag hem ensam från jobbet, satte mig i soffan, en stor soffa, helt själv och åt lite chips, ensam, sen satte jag mig och skrev detta. Läser någon, eller är jag helt ensam? Tur att Kirre kommer snart.
I vilket fall...Grattis på födelsedagen Victoria!!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Ja, tänk va jobbigt att bli gammal. Men vänta lite! Jag är ju gammal, eller hur? Och jag blir istället ledsen över att folk över huvudtaget bryr sig så mycket om 5 personer. Vet folk om att Silfia är lyft ca 2000 gånger? I princip hela facet är utbytt. Eller vet folk om att kungen kan göra i princip vad som helst utan att behöva ta konsekvenserna för det. Han kan t.ex. skita att betala skatt. Det som händer är att han bara säger: Har inga pengar… Och då får ju vi skattebetalare betala skiten i stället. Nej, smäll igen slottet och skicka ut kungen på något pensionärshem och låt Silvia istället börja jobba inom långvården. Då skulle även jag kunna tänka mig att flagga för kungen.



/svannte



PS. Du skriver också bra. DS

2008-07-15 @ 10:00:58
URL: http://svannte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0