Förhållande, alkohol och lögner

Går förhållande, alkohol och lögner ihop? Det värsta jag vet är lögner. En vit lögn har vi alla dragit till med, ja jag har till och med ljugit mer än det. När jag va yngre och för mina föräldrar. Jag har aldrig ljugit om något stort för mina vänner, min pojkvän eller min familj (förutom i min "fjortis" era) Just därför mår jag så fruktansvärt dåligt när en människa ljuger för mig. Det värsta är när folk ljuger om saker som hade varit bättre att säga med en gång. Små jävla skit saker som blir tusen gånger värre efter en lögn. Efter en lögn litar inte jag på folk längre, i mina ögon har sjunkit, lågt, väldigt lågt.  vad som är nästan ännu värre är när sanningen kommit fram och personen som ljugit fortsätter ljuga... Så nu är frågan, ska jag fortsätta vänta på att det kan komma fram mer lögner med tiden för att det hänt innan?
Är det lättare att ljuga med alkohol i kroppen eller ljuger man just för att det finns alkohol i kroppen? Kanske det är så att det är pga alkohol i kroppen som man ljuger. Att alkohol ibland, oftast, försämrar omdömmet är ingen hemlighet. Folk kankse tänker att "Detta är ju inte så farligt, det är ju ingenting", men så vaknar dom dagen efter och ångesten sköljer över dom. Så ist för att stå för sina misstag och fel sticker dom huvudet i sanden, och ljuger. De som ljuger tänker inte sig in i den andras situation. Ska det va så jävla svårt att tänka sig hur man själv hade kännt? Ist för en vit helg utan alkohol kanske man borde ta en vit helg, utan lögner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0