Bokmal

När jag var liten var jag en riktig bokmal, de tendenserna finns fortfarande kvar. Fast nu slukar jag inte bok efter bok efter bok längre. Nu kan det gå ett par månader mellan böcker. Men igår började jag läsa en bok/detta är en sk "flick"bok fr 1945) som jag ÄLSKADE. Den var så mysig, så jag var tvungen att läsa till jag inte orkade hålla ögonen öppna inatt. Detta resulterade i att jag inte alls gick upp i tid till körkskolan idag, utan sov otroligt länge. För att sedan gå upp, göra en kopp te och två ostsmörgåsar, krypa ner under täckena och läsa färdig hela boken. Det är en sån bok som bara är så mysig, om än lättläst, rolig och ger en lite inblick på hur det var förr, ja...63 år sedan.  Jag älskade sådana böcker när jag var liten och jag gör det fortfarande. Det är nog lite "nostalgi" över det hela.
Att jag hittade den i en liten antik affär gör det hela ännu bättre ju! 5 :- och en hel natts underhållning. Det är inte vanligt för folk i min ålder!
Jag minns när min Pappas fru tog hem kassar med böcker som hon eller hennes mamma hade haft när de var tonåringar. Där hittade jag med en hel del guldkorn.
Det är mysigt att läsa. Jag skulle kunna sitta dagar i streck i myskläder och läsa. Det har jag fått efter min mamma och mormor tror jag. Tyvärr blir det ju inte så ofta att jag läser så mycket längre. Men ibland så...



Några favorit böcker ni har??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0