Nattizzz

Nu sitter jag och jobbar natt. har bjudit Linn på en nybakad muffin också. Jag och mamma bakade muffins efter middagen idag! Mums!! Choklad muffins med chokladgegg i! Gott gott
Kan skriva receptet imorgon, har inte med mig det nu!

Sen ska vi baka frukostbröd och kladdkaka till fikat imorgon!...Älskar att baka, blir lite konstig när jag inte får göra det! Är lite som en drog! En bra drog, som alla gillar!!
Laga mat älskar jag också att göra, idag blev det en "ny" tomatröra/sås med färskpasta. Riktigt gott!!! Inget riktigt recept med mått och sånt.
Men rödlök och gullök, som får "smälta" i smör(bli genomskinliga),
aubergin, som får fräsa med en stund.
krydda efter smak, oregano, basilika, salt, peppar, lite spiskummin, chilli- och caynnepeppar.
Sen en burk krossade tomater och vanliga cocktailtomater.
Sedan får det koka upp en stund och efter det stå och puttra på svag värme ett bra tag!!
Blir mumma!!

Jag är sjuuukt trött redan nu. Har inte sovit alls idag!
men men, jag får sova imorgon.
Godnatt allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0