alla hjärtans dag

Jag kan vara allt från ett litet lyckopiller till en lite gnällmänniska. Exempel på bra gnäll är när jag o mamma bänkar oss framför tv:n framför en precis helkass actionfilm liknande ett litet längre utdrag från...Låt oss säga: days of our lives! Då får vi sitta där o rapa ur oss den ena elakagnäll kommentaren efter den andra. Inga just för tillfället, solklara exempel  på vad som kan sägas, har jag just nu, men ni vet...Den där typiska macho actionhjälten som i ALLA filmer har en liten slutklämm efter varje dödande, eller innan för all del "hasta la vista, baby"
Detta är i min mening en sak som får gnällas lite extra på, just för att det är ett kul gnäll och inget "gnäll gnäll" som kan göras något åt. Repliken är där den är, that's it!

Något jag däremot avskyr, är när människor gnäller om "alla hjärtans dag"- då menar inte jag när folk menar på att det är en kommersiell skitdag för varuhus att tjäna pengar. Detta är iofs sant, mendenna dagen kan ju ändå firas med pompa o ståt om man vill. Fira kärlek är en fin sak att göra, även om man kan göra det varje dag.
Åter till "gnäll-människor", jag KLARAR INTE AV:
- Ååhhh. nu är det snart "alla hjärtans dag" och jag är helt själv, suck, vad ska jaaag gööraa? ALLA har någon utom just jag!!
Excuse me? Eller Please execute mee!!
Vad är detta och sitta och sucka om? Är du helt plötsligt mindre värd än alla som har "någon", är JAG helt plötslig värd mindre än någon annan? Gäller detta endast denna dag? Eller alla andra dagar om året också, kan du/ni vara så snälla att tala om det för mig! För jag förstååår verkligen INTE alls meningen med att tycka synd om sig själv, bara för att det råkar vara "alla hjärtans dag".

Alla har ett hjärta så ut o fira du också! Du har väl vänner? Betyder inte dom ett skvatt?
själv har jag inga planer för denna dagen än, jag intresserar mig inte så mkt heller. Min plan för tillfället är att leva och vara lycklig i alla mina dagar. Alla mina dagar, oavsett dag!

Så gott folk singlar som osinglar, slå era kloka hjärtan ihop och fira kärleken och livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0