S M Ö R, kampanjen mot margarin

I sommras hade jag o mamma en mini semester o Malmö/Köpenhamn. Det innebar en hel del spatserande på stadarna och en himla massa kaffe och fikande och mat.
Efter att ha varit på 10 kafeér kankse, kom mamma och jag fram till en sak. Sverige har ett stort problem med sina kafeér.   S M Ö R . på alla frallor var det mer eller mindre en avskrapnad ca en matsked, och då var det dessutom en massa kvar. Problemet är att det inte ens är riktigt S M Ö R, utan margarin. Vilket för mig är BIG NO NO.
Jag klarar inte av när man ska avnjuta en goood ostfralla med en himskans god kaffe, man sätter tänderna i den lilla läckerbiten. Och vipps, försvann den där känslan man byggt omkring den efterlängtade frallan. För det geggar och kletar sig och smakar syntetiskt framställd.
En sak till  er som tror ni är nyttiga när ni har Lätta eller Lätt & Lagom, tänk om. Det är sjukt dåligt för er. Mindre fett, mer syntet. Ungefär lika nyttigt som en t-shirt från HM.
Så detta är min lilla kampanj MOT margarin, för S M Ö R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0