skräck

Jag nämnde innan att mitt liv är upp och ner. Humöret och ALLT är upp och ner. Jag ska 1 mars flytta till min egna lägenhetm en liten mysig tvåa som jag föll huvudstupa för. Men sen då? Detta innebär hyra och massa räkningar som ska betalas. Inte mycket pengar kommer sparas, eftersom det aldrig varit min starka sida. Jag har aldrig sett mig själv som en människa som kommer stanna i Karlskrona hela livet. Ska det behöva blir så nu?
Nej, säger mitt huvud nästa sekund. Du är ung och har hela livet framför dig. Jag behöver inte ha åkt iväg till USA,Norge Thailand än.För att jobba eller sola och uppleva annat. Jag kan och kommer göra det, snart, Nita och jag ska ju kanske till Sidney, lära oss surfa och leva livet där. Sådanna saker är väl ändå ingentin man måste göra innan 22? Jag kan ta det sen. Lugna mig nu Josefine, det kommer en tid sen med. När jag har kännt på mitt vuxna singelliv. Hmm. Ett nytt jobb, ny lägenhet...Men fortfarande i samma Karlskrona.
Något jag just nu har svårt att erkänna är att jag egentligen älskar denna staden, Men det betyder inte att jag vill spendera hela mitt liv i den. Snart kommer jag att se till att jag kan åka härifrån och göra annat. Men just nu är jag kvar här...Och om jag tänker efter gör ju inte det så mycket egentligen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0