Förhållanden genom facebook

Nu för tiden är det ju facebook hit och facebook dit.
"Jag facebookade honom och han har ju flickvän"...Typ
Nu har jag aldrig varit "i ett förhållande" under facebook-tiden, men hur är det egentligen? Nya tidens sätt att fråga chans?
Man frågar någon" är ni tillsammans, eller hur är det?" -"Ja jag blev tillfrågad på facen".
Är det där man bekräftar för folk om man är villig? Upptagen? Kanske har man det lite komplicerat också...

Ett annat j*vligt störande moment med facebook är "idag har jag pysen och fiffi varit ute i solen. Sen ska jag duscha och ta på mig myskläder. Efter det vet jag inte vad jag ska göra. Kanske sitte och titta på film i min soffa"...Ja ok, intressant.

Ett tredje störande moment, är alla människor som inte känner än, men ändå ska de skicka en "vänner förfrågan". Hur tänker de? " Vi har ju tre gemensamma vänner, det är ju nästan som att känna varandra". Sen hälsar de inte ens på stan.

Jag VET att ni tänker, ignorera de, eller ta bort din förbannade facebook...Ja jag ignorerar de...Och nee , jag tar inte bort min facebook,för jag vill gärna veta om "han är i ett förhållande".

Kommentarer
Postat av: syster

måste gå emot dig lite här, även att jag förstår hur du tänker och håller med dig til viss del. Kevin och jag hade dejtat ett tag, och fick sen en förfrågan genom facebook om jag ville vara hans flickvän, jag blev sjukt rörd och tyckte att det var galet gulligt. Att få det "bestämt" spelar väl inte större roll om man säger det irl eller genom fb, jag har inte varit medlem innan och detta var första gången jag var med om något sånt. JAG GILLADE DET. och den där funktionen, "vad gör du just nu?" är ju till för att man ska skriva vad som händer för tillfället, vill man inte så struntar man ju i det? :P

2009-07-09 @ 12:43:38
Postat av: Josefine

Jaa, alla har ju rätt till sin åsikt. Jag hade nog blivit rätt förbannad om någon frågade "chans" på mig via facebook, och inte tog det öga mot öga med mig.Så jo, att få det "bestämmt" genom facebook är jävligt lustigt. Jag menar, varför umgås ni ens? det finns ju facebook. Varför då träffas "irl". Det behövs ju inte!Vill du mysa kan du ha ett gosdjur, vill du ha sex, använd en dildo. Du är ju i ett förhållande så hela världen kan se det på face. Och det jag ville komma fram till var mer " är man inte i ett förhållande innan man fått det bekräftat på facebook?", "är det inte lite av charmen med att "dejta", att man inte redigt vet. Helt plötsligt, ett knapptryck iväg, kan du få reda på om dina känslor är besvarade eller inte!? Är inte det ganksa tråkigt och overkligt? Ganksa kallt på något sätt?

Ja, den funktionen förstår jag precis vad den är till för, och jag tycker den är irriterande och därav använder jag den inte heller.

2009-07-09 @ 17:16:56
URL: http://superjosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0