Husets special: virr varr

De senaste veckorna har livet varit upp och ner och ner och upp. Jag har farit som en skållad råtta överallt och ingenstanns. Försökt hinna ta igen allt jag missat och allt jag inte missat.
Jag älskar att ha saker att göra hela tiden och känner mig hellre väldigt uppbokad än sitter hemma och slappar och tittar på tvn. Även om det kan vara underbart skönt det med ibland.
Men spontant och Jossan går lite hand i hand. För mycket stillasittande är inte nyttigt för mig, då blir jag trött och ibland t o m tappar gnistan lite. Och det vill jag ju inte! Nej, hellre för mycket virrvarr än för lite. 
Jag längtar tills jag verkligen kommer igång med träningen. När jag får iordning i mitt lilla slott och kan slappna av och känna mig ännu mer hemma än vad jag redan gör. Jag längtar till Elaka Målaren är ute ur mitt liv för alltid och slutar ta sönder min tvål, kissa på min toaring, skvätter färg på mitt golv och bara demolerar hemma hos mig som en och en tredje ångvält.
För det har jag missat att berätta, mitt tak är under renovering, ommålning. När jag kommer hem efter första dagen har Elaka Målaren knycklat ihop min tvålpump, under trotsiga försök att tvätta av sin roller och i och med det, färgat ner mitt badkar! Det finns även skvättiga färgfläckar på golvet, vilket gör mig ganska arg! Det värsta händer ändå när jag kommer hem dag två. Då är toaringen uppfälld( Nej, det fungerar INTE hemma hos mig), men en skvätt KISS på!!!!!!!!!!!! Då blir jag arg ock skriver en lapp till målaren!

Hej Målaren!
Du får hemskt gärna använda min tvål, toalett etc. Men jag uppskattar om det görs iordning efteråt. Det vill säga att tvålen ser ut som den ska, toaletten är fräsch och det INTE ligger färg på golvet.
Ha en bra dag!
Mvh/Josefine


Igår när jag kom hem vart toalocket uppfällt och det fanns toapapper i. Jag tror iofs inte att han missat spola ner något från vare sig ettan eller tvåan. Men jag blir ändå lite irriterad. Han kankse tycker det är jättskoj att kissa på toaringen, inte fälla ner  locket så frugan halvt om halvt trillar ner i toastolen och dör på kuppen, men sånt får man inte göra hos mig. Jag AVSKYR när människor inte respekterar mina gränser!

Nu har jag skrivit av mig lite galla och ska fortsätta att bara vara glad idag istället! Ikväll ska jag träffa Polly. Det tycker jag om.

Kommentarer
Postat av: Bettan

Irriterande målare!

Jag förstår att Ingemar var mysig för dig, kanske jag också hade tyckt det efter ett tag;)

2009-03-20 @ 16:16:12
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Linda S

Men fy fan!!! Vilken skit!!! Ta rollern och kör upp långt upp i sketan på honom!!! =)Puss på dig

2009-03-20 @ 20:52:36
URL: http://soderquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0