Date

Igår var jag på date, nästan. Jag och Pördey gick ut och åt, för att sedan gå på bio. Det var underbart tycker jag. Jag har aldrig varit så mycket för "dinner & movie", men det var mysigt. Det bästa var väl iofs maten. Lammfilé med klyftpotatis och grönsaksrör och vitlökssmör!! Jag dooog så gott det var.
Filmen blev "Flickan som lekte med elden"-

Den andra filmen i Millenium-trioloign (som det så fint heter). Den var bra! Men givetvis var den första filmen mycket bättre. I alla filmer som baseras på böcker tar de bort detaljer som alla läsare sedan stör sig på. Jag har inte läst böckerna och tänkte inte på att saker missades och saknades i första filmen, men i denna filmen märkte jag det! Det var som att vissa saker blev lite luddigt och de som gjort filmen hoppades på att det inte skulle märkas speciellt mycket. Men det gjorde det, tyvärr.
Men trots det var den ju bra och sevärd.

Svensk film har blivit himla mycket bättre! Men änsålänge är mina favoriter- "Bröllopsfotografen"-(jag SKA kolla den igen, för att verkligen försäkra mig om att den verkligen inte innehåller svenska brister ;) ) & "Götakanal" (den 1:a filmen givetvis, den andra skulle jag bara se om jag blev torterad med den. ALDRIG att den kan vara bra!??)

Jag har återigen bestämmt mig för att börja lägga in massa bilder...Men vart i HELSIKE är kamersladden!!??????





Kommentarer
Postat av: Faster

Ja, se till att du hittar den =)

Jag vill se bilder på Pördey hehehehehe

puss

2009-10-25 @ 17:28:21
URL: http://kito.se/majsan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0