11-77

Jag ringde nyss 11-77, för jag har kännt ett tryck nere vid...ja livmodern kan jag tänka mig ( så sa jag till de). -Mmm, får jag som svar.
Jag- Ja så jag undrar om det kan vara något farligt? Eller är det vanlligt. Bebis är ju inte så stor utan bara 12 cm. ( Hur mkt kan det trycka på egentligen?)
Christina(Riktigt typig och otrevlig)- Har du ont?
Jag- Ja, det trycker
Chr- Att ha ont är inte samma som att det trycker.
Jag- Nej, det trycker så jag har ont.
Chr- Ja ok, jag kan inte svara på om det är farligt. Så blir det värre får du åka in till akuten, annars får du höra av dig till MVC imorgon.
Jag- Men du vet inte om det är vanligt att det känns så eller om det kan vara något farligt?
Chr- Nej man kan ju alltså inte sitta och säga sådant på telefonen. Det finns ju inte i denna värld (??!!!)
Jag- Ursäkta?
Chr- Sådant kan man ju inte sitta och säga på telefon...
Jag- Nej, fast man ringer ju er för att man är orolig och vill ha svar på OM det kan vara något farligt eller om det är helt normalt.

Nu är jag så himla arg och ledsen. Får man vara så otrevlig och dum i huvudet när någon ringer om hjälp.
Det hon borde ha sagt är att det är himla svårt att svara på om det är något, ibland kan man känna tryck och få ont och vissa känner inget sådant. Men man ska åka in om man är osäker.
Men vad är detta för opoffesionellt sätt att behandla någon? När man är gravid, framförallt, är man ju orolig för allt. Iallafall jag, och jag vet att många är det med mig. Skulle jag fått ett utslag på öronsnibben hade jag misstänkt att något var fel.
Vilken riktig idiot hon var, tycker jag!
Känner mig riktigt irriterad nu och funderar på att ringa upp 11-77 igen, för att säga åt de att man inte gör så!

Kommentarer
Postat av: Ciis

Säkert en gammal avdankad sjuksyrra som borde bytt jobb för tio år sen eller nått... lite empati kunde ju önskas! Hoppas det inte var nått allvarligt..

2010-08-11 @ 18:57:35
URL: http://cissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0