Ge mig styrka...

Idag har varit en minst sagt rörig dag. Våra köksgolv som skulle kommit fick vi först besked att de inte kommit. Men efter lite letande på varuhuset hittade de leveransen, som kommit idag.
Sedan for vi vidare för att hämta en slip till vardagsrumsgolvet. När vi står där och killen ska hämta slippapper osv, kommer Niclas på att vi inte kan slipa idag, för vi har ingenstans att ha köksstommarna, som står i v-rummet. Nehe, så det var bara att lämna in slipmaskinen, och vi får återkomma på tisdag.

Sedan var det dags att kolla sovrumsgolven, som jag även ringt om i morse, fått besked om att det blivit något strul, men att någon Ola snart ringer upp, så fort han kommit fr sin lunchrast.
När Ola inte ringt upp efter en timma ringer jag igen, då visar det sig att leveransen inte kommit, att detta företag som tillverkar golven sagt till honom att de golven utgått, FAST han fått besked när han tidigare ringt att de finns, men under ett annat artikelnummer.
Han försöker alltså få tag på chefen för detta företaget, men hade inte hört av sig nyss. Jag ringer igen så han får lite eld i baken.
Nu återkom han precis med ett väldigt tråkigt besked: De har slutat tillverka dessa golven, de har helt slutat sälja de! De finns inte längre! Så nu sitter någon kille och ringer runt till alla företag som beställt dessa golv på pall, för att se om någon har några paket över, som kan skickas till oss!

Detta golvet är såååå fint, när vi hittade det kändes det med en gång " detta ska vi ha!!". Jag har bara föreställt mig det golvet, vill även ha det i kommande hus. Jag blev otroligt ledsen när jag fick detta besked. HUr kan man sluta tillverka sådana fina saker?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0