Lite orolig är jag allt.

Eftersom vi ska till spanien har jag givetvis varit lite orolig över hur det kommer gå med mat osv. Jag är nojig här hemma, vad kommer jag då inte vara i ett annat land? Där de förmodligen inte har samma syn på saker som mathantering.
Jag tänker mig en liten by där folk står och säljer nackade hönor längs med gatorna, ni vet som de gör på TV. Nu finns det självklart bra mat och bra restauranger, men hur bra?
Sen läser jag om Cissi, som på sin resa till Allicante, blev magsjuk. OCH fick sammandragningar, inget jag alls vill  att vi råkar ut för i v. 23. Lilla Bebis måste måste måste må bra hela tiden!



Är det någon som vet vad jag kan äta när jag är iväg? Jag är medveten om vad jag inte kan äta/ska undvika, som kyckling och saker som kan ha stått framme länge i solen osv. Sen ska jag skölja all frukt och grönsaker själv(jättelätt när man är restaurang). Kanske mackor och fil är ett alternativ i två veckor;)?


Kommentarer
Postat av: Camilla

tack for besoket, va ukl med Spanienresa!

grattis till graviditeten ocksa, vecka 23 minns jag at tjag madde sa himla bra o va full med energi.. nu e det 4 veckor till BF och trottheten ha rslagit in!

Postat av: Ciis

INTE meningen att stressa upp dig tänkte mest som ett litet obs för säkerhets skull o va extra försiktig med mat o så.. va i London me nör jag va typ så långt gången som du är nu och det gick ju gallant ;) Sjukvården i spanien kändes typ lika proffsig som i Sverige, som om nått nu MOT FÖRMODAN skulle hända finns de ju folk som kan ta hand om en lika väl som hemma... Så bara mys runt precis som vanligt!! :) Fick bara sån flachback när du skrev att du skulle till spanien.. :P

2010-08-26 @ 14:02:18
URL: http://cissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0