Blöjor!

Jag satt och fnulade på en inköpslista inför jul osv. Jag älskar att storhandla och man gör ju inte det så ofta, så därför gäller det att skriva listan med omsorg! Och hitta någon som vill hjälpa mig och köra mig från affären.

När jag storhandlar handlar jag verkligen MASSA, så har man toapapper, köttfärs och allt och lite till ett bra tag framöver. (Tanken bakom att storhandla tror jag va?)
Därför blickar jag ju lite extra långt fram nu, när jag skriver denna listan...
Det första jag ändrar på och byter ut på listan är tvätt-/sköljmedel, detta kommer f r o m nu vara parfymfritt. Märkt med "astma- allergiförbundets" märke.

Sedan skriver jag något jag knappt aldrig skrivit förr, än mindre handlat: Blöjor!
Helt plötslig fick ordet blöjor en helt ny betydelse för mig, helt plötsligt blev min inköpslista så mycket finare och bättre än vad den någonsin varit! Jag är numera kär i det ordet! Blöja! Det är det finaste ordet jag har på inköpslistan, det är första gången jag skriver det på en inköpslista, men inte sista!

 

Nu ska jag bege mig ut till mormor och morfar. Kl är inte ens 12, det var ett par dagar sedan jag var redo att göra något vid den här tiden! Tänk snart, då kommer det inte bli ett liv fyllt med sovmorgon utan...Just det, blöjor!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0