Min graviditet är inte det MIN graviditet!?

Jag vet inte om detta beror på grav.hormoner eller om jag hade blivit irriterad över det ändå, men jag klarar inte av när ALLA ska gissa om det är en pojke, flicka, vilken dag Bebis kommer, hur den ska se ut osv.
"Du har en typisk pojkmage" - Jaså? Jag tycker själv jag har en typisk gravidmage, en mage med en BEBIS i!

Jag är fullt medveten om att folk inte menar illa, det gör inte jag heller nu när jag skriver detta. Men jag tycker det är jobbigt när folk inte bara kan vara glada utan måste GISSA sig till allt! Blir ni inte glada om ni har fel? Fel på kön, dag, tid, utseende?

Jag, som är mamma, bryr mig faktiskt inte ett dyft om allt det där. Så länge min Bebis mår bra så mår jag bra! Det kommer en Bebis, så mycket vet vi, jag bryr mig inte om när( inte exakt) eller vad det blir för kön!
Klart att jag tycker det är roligt att spekulera, men det är ju ändå jag som ska få bebisen, jag och Niclas. Det är inte konstigt att vi gissar och funderar, men alla andra?

Det behöver ingen annan göra. Var glada att Bebis mår bra! Och om nu någon måste gissa, kan ni ju prata med någon annan om det.

Nu har jag fått det ur världen! Skönt. Nu ska jag sätta mig med en kanelkaffe innan jag ger mig ut på stan.

Bananpajreceptet kommer senare! Tro mig, det är så enkelt!!

Ha en fin dag allihop!!

Kommentarer
Postat av: Love Oliwers mamma

Hej!



Okej då förstår jag.

Men det är bra att ni har en "plan".

Jaaaa verkligen :)

kram Love

2010-11-23 @ 12:43:29
URL: http://mommyatnineteen.blogg.se/
Postat av: Sara

Det är lite gravidhormoner, med tanke på att du i vanliga fall viftar bort vad andra människor tycker och tänker. Nu när du är gravid, så orkar du störa dig och lägga energi och kraft ;)

Du har så rätt i det du skriver, förstår din irritation, ER bebis.



Saknar dig, hoppas att allt är bra. Hör av mig när jag har några timmar över.



Puss /syster

2010-11-23 @ 13:59:25
URL: http://textisart.blogg.se/
Postat av: Sussi - 22 år, mamma & student!

Bra skrivet =) Jag ville ju gärna att folk skulle gissa, men det är ju faktiskt upp till de som själva ska ha barnet tycker jag! Tycker du har en väldigt bra syn på det hela iaf =)

Säg till när du har tid & lust att bli fotad!

2010-11-23 @ 14:09:30
URL: http://sussey.blogg.se/
Postat av: MALIN - Längtar efter min prinsessa!

Förstår din frustration! Jag har också många gånger blivit riktigt arg över allas kommentarer och åsikter. Bara för att man är gravid så får folk visst säga precis vad dom vill till en. Och alla kan visst oftast mycket bättre än en själv...



Oftast skakar jag bara av mig det och tänker att jag vet vad som är bäst för oss, men ibland blir jag också upprörd!



KRAM!

2010-11-23 @ 20:40:19
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0