Vill börja med

Vill först och främst tacka till Er som bryr er och tänker på oss! Det känns skönt att veta att ni finns och skönt att vtea att vi inte är ensama.
I morse hade jag sammandragningar med 2 - 3 minuters mellanrum, och det var fruktansvärt jobbigt. Jag fick Bricanyl och sedan har det inte varit något. Min livmodertapp har kortats av ytterligare, vilket inte är jättebra, då den var för kort redan igår. Men vi fick göra ett ultraljud, och Bebis följer kurvan jättebra och väger i nuläget 1111gr. Vi hoppas innerligt och önskar av hela våra hjärtan att den lägger på sig mer innan den kikar ut. Och att den inte kikar ut än, den får t o m komma på julafton bara inte än.

De har tagit infektionsprover, och satt in en liten slang i mig, utifall att sammadragningar kommer tillbaka så jag, istället för sprutor, kan få dropp. Skulle det bli så att det tyvärr inträffar så kanske det händer att de skickar oss till Växjö eller Lund. Där de har kapacitet att ta hand om så pass för tidigt födda barn. Jag hoppas vi slipper det.

Sen ska det komma in folk från neon-avdelningen och prata med oss om för tidigt födda barn.

Är det någon av Er där ute som varit med om samma sak, eller upplevt något liknande, som gått bra? Och vill ni dela med er av det så vora jag tacksam!

Hoppas ni har det bra!

Kram på er       


Kommentarer
Postat av: Madde

Jag är sjukskriven pga prematura sammandragningar. Jag har ett tungt jobb och sammandragningarna tilltar då. De sista två veckorna har sammandragningarna kommit även i viloläge och på nätterna. Men när de kollade livmoderhalsen i torsdags så var den normal. Men nu är jag sjukskriven fram till förlossning. När är du beräknad?

2010-10-11 @ 19:30:56
URL: http://framtidsplaner.blogg.se/
Postat av: Ciis

Det var exakt de som hände mig när vi va i Spanien... Gud vilken tur att du hann komma hem alltså annars hade jag fått kalla kårar... Hade med regelbundna sammandragningar och fökortad livmodertapp, va i vecka 31, men Bricanylet stoppade upp det och allt gick ju bra! Tänker på er där inne och ska hålla alla tummar jag har för att bebis stannar! Kram

2010-10-11 @ 21:18:24
URL: http://cissa.blogg.se/
Postat av: Johanna på Statt

Hej vännen!

Hur är det med dig/er?

Jag har ju inte varit med om ngt sånt själv, men jag är en månad för tidigt född och min syster två månader och det har gått bra.

Kanske inte så lugnande för dig, men ändå, allt kommer att gå bra för er.

Jag tänker på dig/er ska du veta!

Hör av dig om det är ngt, även om det "bara" gäller sällskap.

Kram kram på dig

2010-10-11 @ 23:07:29
Postat av: MALIN - Längtar efter min prinsessa!

Uscha, fy vad tråkigt. Men även om det är jättejobbigt att bara ligga still så är ju varje dag i magen värdefull. Men jag lider med dig! Du får se det positivt - du får träna dina ledaregenskaper, ligga och peka och säga till alla vad dom ska göra för dig ;)

Kram!!!

2010-10-12 @ 13:54:16
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0