Det är inte alltid så lätt...

Vi är två förstagångsföräldrar. Det är något min barnmorska vet. Och hur är det när man är ny på något? Jo man är just det, NY.
Man vet ju ingenting vad som ska göras, vem man ska vända sig till ang olika saker osv. Och jag tycker faktiskt inte vi fått någon vidare information heller.
Ex. ALLA föräldrar/blivande föräldrar borde teckna försäkring för sina barn/kommande barn. Varför? Det kan uppstå komplikationer som innebär förödande saker, både för föräldrar, barn & ekonomi. Det är en trygghet, som inte behöver kosta heller. Många bolag erbjuder gratis gravidförsäkringar, som sedan kan bli barnförsäkring för ett kostandstillägg. Man kan även betala en liten summa och då ingår det lite mer på försäkringen.
HÄR kan du jämföra några olika försäkringar, både med och utan kostnad.
In och försäkra era små underbara knytt!

Borde inte sån information gå ut till alla blivande föräldrar? Likaså vem jag ska vända mig till ang det ena med det andra. Jag vet inte om det är likadant överallt, men här där jag bor ingår inte profylax. Vilket jag gärna vill ha.
Nu är jag fullt införstådd med att MVC (som faktiskt borde heta föräldrarvårdcentralen istället) inte kan informera om precis allt vid inskrivningen, men min barnmorska har väl ungefär informerat oss om vad som står på alla lappar hon skickade med oss hem!

Himla tur att man kan byta! Så efter spanien har vi ny barnmorska, så håll tummarna för att hon ska vara bättre!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Vad fin du är gumman <3

2010-09-29 @ 16:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0