Jul jul...

Jag önskar att jag var ledig ikväll. Eller nja, jag önskar att vi hade kommit iordning ordentligt i lägenheten, alla golv, lister och stänkskydd osv var på plats, att jag äntligen kunde börja pynta vårt hem. Sätta iordning växter, ljus, tavlor och alla små "egna" saker som gör vårt till vårt.
Just nu känns det som ännu en evighet innan den drömmen går i uppfyllelse.



Men när den väl gör det hoppas jag det kommer vara lagom till jul och min mammaledighet! 10/12 hade jag tänkt att sluta jobba. Och om, jag säger om, den där energin kanske har hittat mig då, då blir det jag som bakar, pyntar, och dansar julvals med mopp, dlmått, bakplåtar, rosetter, stjärnor, ljuslyktor. Åh vad jag längtar!
Det låter kanske lite konstigt, det är bara i mitten av september, men julen är så himla härlig tycker jag. Den betyder så mycket för mig. Allra bäst är det också när vi allihopa är samlade, min mamma, mormor, morfar, moster, morbror och alla kusinerna. Det är riktigt mysigt!
Vi har väl inte bestämt hur vi ska fira jul detta året, beror lite på hur magen mår osv. Men det blir mysigt iallafall.
Nu är det kanske viktigast att vara med Niclas, eller iallafall att han är med;) (Jag har kanske lite svårt att ändra på mig, redan provat det, inget för mig;) )




Nu ska jag fortsätta drömma mig bort, imorgon kväll ska jag packa, väskan till spanien. När vi kommer hem är det mer höstväder än nu, då ska jag krypa upp med många tända ljus, en kopp riktigt chai te och längta ännu mer till julen!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0