Snart far vi


Godmorgon-smoothie! Lite roligare än en vanlig tallrik fil. Och snabbt gjort med en mixerstav

1 banan (KRAV)
1,5 - 2 dl frysta hallon (KRAV)
Ca 1,5 dl fil (ekologisk)
En gnutta råsocker ( Fairtrademärkt)
En liten snutteplutt med vispgrädde, eller en stor. Det bestämmer Du själv. Men om den inte är ekologisk blir det inte gott!

Mixa ihop allt! Blir jättegott, särskilt om hallonen kommer direkt ur frysen.
NJUT!
Men glöm inte att det ska vara ekologiskt,krav och rättvisemärkt. För det gör även gott för själen!

Godmorgon, eller god förmiddag heter det väl egentligen.
Jag ska snart springa ut våra sista ärenden innan avresa. Bl.a hämta röstkort på kommunhuset, då våra kommit bort (läs slängts!) i flytten, och idag måste vi ju rösta, eftersom vi inte är hemma på söndag. Köpa någon riktigt bra inpackning ska jag med, mitt hår är verkligen svinto och trollhassel i ett nu för tillfället. Vilket kommer förvärras i spanien kan jag tänka!

Tänk att jag ska flyga idag! Det är väldigt jobbigt, är väldigt flygrädd, men snälla Ni här hemma, Ni kan väl hålla tummarna för mig och oss!? Det skulle jag uppskatta!

Nehepp, nu måste jag bege mig! Jag ska försöka skriva något inlägg i spanien, men vet inte hur det ser ut med datomöjligheter där nere. Annars ses vi den 1/10!

Ha det underbart här hemma! Jag ska försöka sola, bada och äta gott så det räcker till Er alla;)

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0