Förlossningsdrömmar

Hej i natten!

Efter kalaset idag tog mamma med sig mig och Niclas på thairestaurang, buffé. Så jag käkade lite sushi, till det brukar man ha stark ingefära, för den som inte vet. Kanske kan det ha lite att göra med sammandragningarna jag haft mycket av ikväll??:)

Jag har haft så ont! Tillslut ringde jag in till förlossningen, där de sa att jag skulle lägga varmt om magen och lägga mig att vila. Så det är gjort! Det hjälpte väl, fast jag hade nästan önskat att det inte gjorde det. För mig gör det inget att jag har ont, inte om det innebär att förlossningen är på G.

För det är ju faktiskt så, att min kropp, precis som alla tjejers/kvinnors, är skapad till det här. Min kropp vet hur den ska lösa detta och även om JAG inte kan, så kan min kropp. Jag är inte förtjust i smärta, och just nu har jag ingen aning om hur det kommer kännas. MEN det jag vet, är att det är en välkommen smärta! Det är ju den mest naturliga sak i världen att föda barn. Efter att göra de kanske?

Jag hoppas verkligen att jag kommer "sammarbeta" med min kropp under förlossningen och underlätta den. Jag hoppas hoppas hoppas att jag kommer kunna vara avslappnad och fokuserad!

Med detta säger jag inte att det kommer vara så, men jag önskar det!

Just nu känner jag såhär:

Kom igen smärtan! Kom igen värkarna! Kom nu då! Kom igen!!! Så vi ÄNTLIGEN kan få träffa vårat barn!

Kommentarer
Postat av: anna isberg

Hej. Om inte du vet hur du ska göra så vet barnmorskorna. Jag var livrädd för att tappa kontrollen vid förlossningen, men när man väl kom in där så var det skönt att släppa allt och låta barnmorskorna "ta" över och koncentrera sig på sig själv:). De hjälpte mig med allting från andning till ställningar och de flyttade runt min något motvilliga kropp. (jag ville helst inte röra mig)

Ni kommer vara helt trygga där. Kram

2011-01-09 @ 08:48:26
URL: http://aicsw.blogspot.com
Postat av: Malin & Prinsessan

Åh, håller tummarna för att det är på gång nu så att ni får träffa er lilla bebis!

Tänk att det äntligen är dags efter allt ni gått igenom.

Kramar!!

2011-01-09 @ 21:38:41
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0