är Ebba von Sydow besläktad med Dunderklumpen?

                                                                


Jag personligen tycker Ebba är väldigt lik den lilla flickan i Dunderklumpen!! Nu gör inte bilden på gänget i Dunderklumoen sig rättvisa. Men jag tror de flesta vet hur lilla flickan ser ut.  Idag gjorde Ebba en gran på "efter 10". Hon satte upp ca 200 bilder från "Ebbas år" i granen.

Hennes mamma hade set bilderna innan och sagt" alltså sådanna här bilder finns ju inte". Med det menar hon, enligt Ebba, att när hon var ung radade de upp sig innan de fotograferade, de tog inte heller bilder på sin mat, sin kaffe eller sina skor. Förmodligen är hennes mamma född i mitten av 1900-talet och jag har frågan:

 Ebba? Hade du varit intresserad av att se bilder från din mammas potatismos, när du var liten`? ÄR det verkligen intressant med halvtråkig sallad eller en smaksatt latte??

Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig. Vill inte låta elak, men Ebba (vilket många redan vet) är inte den skarpaste kniven i lådan, Men något är det ju.. Hon är chefsredaktör


Kommentarer
Postat av: Ebba von Sydow

Hej! Kul att du tittade imorse. Jag håller dock inte med dig, ofta är detaljerna faktiskt mer spännande. Till exempel hur ett rum ser ut, en ögonblicksbild, bilder på mat, skor, småsaker och omgivningen. Det kan säga tusen gånger mer än en uppställd arrangerad bild. Och det är onekligen intressant att vi dokumenterar våra liv in i minsta detalj idag, på ett sätt som inte existerade för säg tjugofem år sedan. Ha det så bra! Bästa hälsningar/Ebba

2008-12-01 @ 22:32:24
URL: http://www.veckorevyn.com/ebbasblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0