Feminism/ Paolo Roberto

Haha jag dööör, jag lyssnade på P3 populär innan, Paolo Roberto Var där och gästade.  Jag minns inte hur, men dom börjar prata om feminism. Och Paolo säger: Jag är militant antifeminist!
Hahaha... Programmledaren höll på att smälla av. Det Paolo menar(uppfattar jag det som) är att detta med "feminism" har gått alldeles för långt. Det är väldigt mycket kvinnor ska ha, har aldrih haft, vill ha, kan mer osv. Paolo säger också att han är för JÄMNLIKHET!! Det mina vänner, är jag med, men precis som han, jag skulle aldrig våga kalla mig feminist. Detta eftersom jag tycker det har gått alldeles för långt. Jag tycker att man ska kunna tycka tänka och välja själv. Och i dagens samhälle GÅR det! Så länge man ser på kvinnan som en mindre individ, blir hon också det. Men det är ett val man gör. Väljer jag att se mig som "en liten mjäkig tjej", då är jag det. Men om jag ist ser mig som"en stark tjej som kan om jag vill", då blir jag det, då ÄR jag det! Kan man inte säga vad man vill då har man valt det själv. Jag har alltid valt att vara störst bäst och vackrast! Jag är störst bäst och vackrast!  Självklart känner man sig liten ibland, men det beror knappast på att jag är tjej. JA det finns killar/män som har mer pengar och bättre än mig. Men det finns även kvinnor/tjejer som har det. Vill jag något då får jag jobba för det. Precis som ALLA andra behöver.

Det var väldigt uppfriskande att höra Paolo Roberto i dag! Jag stutsdae upp o ner i lägenheten och var jätteglad. För han satte ord på vad jag tycker. Jag blev även lite upprörd över programmledaren. Hon verkade inte hålla med. Men egentligen tror jag att hon onnerst inne gjorde det, bara att det va ordet FEMINISM som satte sig i vägen. Låt inte det ordet stå i vägen. Bara va!! Han sa ju att han stod för jämnlikhet och att man får prata och disskutera om man är missnöjd i ex förhållandet osv... Någon som inte håller med? Någon som håller med? Jag håller fete med honom iaf!!
GO PAOLO ROBERTO!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0